Один мудрець сказав, що душа людини подібна до коштовного каменя. Без належного ограновування і оправи вона не може сяяти всіма гранями. Продовжуючи його думку, розумно порівняти психолога з умілим ювеліром, який розуміючи цінність каменю, вміє створити з нього справжній скарб, відтінити його фарби. У День психолога я хочу побажати колегам гарного настрою та посмішок на кожен день, а також нових досягнень у ювелірній роботі, завдяки якій душі людей виграють, як діаманти!
Багато хто з
нас живе з відчуттям болю від
якого потерпає і тіло і душа. Що
ми зазвичай робимо, вперше
відчувши біль? Починаємо ковтати
пігулки, ніби говорячи йому: «Замовчи,
я не бажаю тебе чути!». І на
якийсь час біль змовкає, але потім
обов’язково дає про себе
знати з наростаючою силою,
переростаючи в значно
серйознішу проблему, яку тільки
пігулками не заглушити.
Чому?
Тому,
що будь - який біль означає, що
ми в повсякденній суєті
забули, власне, про себе.
Забули,
що шлях до благополуччя,
здоров’я і процвітання починається
з маленького кроку на зустріч
собі. З бажання розплутати клубок
життєвих негараздів, розчарувань
та тривог. З відновлення глибинної
любові і поваги до самого
себе.
Все
можливо, тільки не варто залишатись
один на один зі своїми проблемами,
адже є психологія - наука, що протягом
віків допомагала людині знаходити
вихід із найскладніших
ситуацій. Довіртесь собі, дозвольте
психологу вам допомогти, адже Ви
варті того, щоб бути
щасливими.
Тому
– індивідуальна консультація у
психолога - це час, який належить
тільки Вам! Це час та
місце, де можна вільно думати та
відчувати, аналізувати та змінюватися
ефективно вирішуючи всі свої
життєві проблеми.
На
консультації у психолога Ви зможете
зрозуміти, чому виникають складнощі та
проблеми у Вашому житті та як їх можна
уникати або долати.
Це
можливість поміркувати про себе та своє
життя, можливість визначитися з тим, як
саме ви хочете жити, які стосунки з
навколишніми мати, як зробити своє життя
наповненим енергією та натхненням.
На
консультації у психолога ви
завжди знайдете:
-
увагу;
-
конфіденційність;
-
необхідну допомогу та підтримку
Психолог
не дає конкретних порад, не оцінює
«правильно – неправильно», «добре –
погано». Психолог використовує
свої знання, навички, практичний
досвід, щоб допомогти Вам побачити
та усвідомити причини своїх проблем
та шляхи їх вирішення.
Гармонійний
розвиток дитини це –
не
лише інтелектуальний розвиток,
але
й розвиток фізичний,
емоційний,
особистісний.
Суть
роботи психолога в школі полягає в
пошуку оптимального способу взаємодії
дитини, її родини, всіх учасників
педагогічного процесу. Його призначення
– допомогти дитині адаптуватися до
вимог і правил школи, а педагогам у
створенні умов для успішного навчання
і розвитку дитини, свого певного
комфортного внутрішнього середовища.
Психологічний супровід навчання і
виховання будується, виходячи з
особливостей навчального закладу,
контингенту учнів, традицій і творчого
потенціалу педагогічного колективу,
на виборі індивідуального «маршруту»
супроводу, тобто програм, спрямованих
не лише на вирішення проблем і ускладнень,
але й на їх запобігання.
Беручи
до уваги всі перелічені фактори слід
зазначити, що в нашій школі психологічна
робота за своєю спрямованістю ділиться
на три напрями:
•
робота
з учнями;
•
робота
з педагогічним колективом;
•
робота
з батьками.
За
своєю структурою всі напрямки містять
практично одні й ті ж самі види роботи.
І.
Робота з учнями.
Складається
із профілактичної, діагностичної та
корекційно-розвивальної діяльності.
До
профілактичної діяльності можна
віднести:
•
проведення
профілактичних лекцій за різноманітними
темами, серед яких профілактика
тютюнопаління, алкоголізму та
наркозалежності, попередження
насильницької поведінки і т.п.;
•
ознайомлення
із статистичними даними щодо запропонованих
тем, створення власної статистики;
•
проведення
інтерактивних занять, ігор, круглих
столів, диспутів;
•
перегляд
відео матеріалів з метою попередження
адиктивної поведінки.
Діагностична
робота передбачає:
•
дослідження
психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х
та 10-х класів;
•
дослідження
пізнавальної сфери школяра (увага,
пам`ять, мислення);
•
дослідження
професійних здібностей і нахилів
старшоклассників;
•
дослідження
особливостей емоційної сфери учня та
його особистості в цілому;
•
дослідження
мотиваційної сфери і спрямованості
особистості учня;
•
дослідження
міжособистісних стосунків та взаємин
в колективі та родині.
При
цьому застосовується багато психологічних
методик з постійним оновленням методичного
арсеналу.
Особлива
увага приділяється дослідженню
особистісної сфери і в першу чергу
психофізіологічних показників.
Корекційно-розвивальна
робота
ведеться переважно за індивідуальним
запитом (індивідуальною потребою).
Консультативна,
просвітницька, навчальна діяльність
включає
в себе велику кількість ознайомчих
бесід, зустрічей з цікавими людьми, з
представниками соціальної служби,
громадських та молодіжних організацій.
Також сюди можна віднести перегляд
відео матеріалів, створення власних
сценаріїв і фільмів на різноманітні
актуальні теми. Проводиться консультування
з питань адаптації до нових умов навчання,
складових успіху сучасної молодої
людини, мотивації і результативності
навчання.
ІІ.
Робота з педагогічним колективом:
Містить
в собі дослідження особистісної сфери
учителя, міжособистісних взаємин
(взаємин в педагогічному колективі),
факторів, що сприяють або заважають
розвитку вчителя, виявляють стиль
спілкування з учнями і т.п.
Крім
того, педагогічний колектив повинен
бути завжди в курсі останніх психологічних
новинок, починаючи від оптимізації
міжособистісного спілкування, і,
закінчуючи особливостями поведінки
людей, схильних до адитивної поведінки.
Для
цього ми широко використовуємо
психологічні тренінги, арттерапевтичні
заняття для вчителів з метою релаксації,
а також стимуляції їх творчого потенціалу.
ІІІ.
Робота з батьками:
Так
само, як і напрями роботи з учнями та
вчителями, робота з батьками здійснюється
якомога різнобічно: це і просвітницькі
виступи на батьківських зборах, і
розробка буклетів з актуальних питань
(висвітлення проблем і надання порад);
вивчення міжособистісних стосунків
(дитина – батьки, батьки – батьки, батьки
– учителі, учителі – учні) та вивчення
«задоволеності» чи «незадоволеності»
роботою школи з боку батьків. З
батьками працюємо як у групах , так і
індивідуально.
VІ.
Навчальна діяльність психолога.
Підготовка
до різних конкурсів, змагань, різноманітних
зборів, засідань,
олімпіади з педагогіки та психології,
тижня психології та ін.
Аналітична
робота полягає у зведенні всіх існуючих
даних щодо кожного класу і кожного учня.
На базі цих даних робляться висновки
та певні рекомендації для учнів, для їх
батьків, вчителів стосовно вирішення
виявлених проблем. Рекомендації можуть
бути універсальними (одні й ті самі для
кожного учня і для кожного класу), а
можуть бути індивідуальними. Рекомендації
дозволяють застосовувати індивідуальний
підхід для кожного, особливо до тих, хто
потрапляє у створену картотеку дітей
«групи ризику». Можуть бути спрогнозовані
й описані певні варіанти поведінки
окремих учнів у різних навчальних або
критичних, стресових ситуаціях.
Системна
комплексна робота психолога, класних
керівників, учителів, батьків, спрямована
на дітей, дає позитивні результати.
Накопичений
досвід реалізації різноманітних форм
взаємодії учнями, педагогами і батьками
дозволяє стверджувати, що кожна з них
окремо дає можливість досягти поставленої
цілі. Однак, комплексне використання
всіх цих форм дає набагато відчутніші
результати, сприяє вирішенню вузьких
задач, дозволяє вибудувати індивідуальний
психолого-педагогічний підхід для
кожної дитини.
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО
ПСИХОЛОГА
НА 2017 – 2018 н.р.
ВИШНІВСЬКОЇ
ЗОШ І – ІІІ ст..
МОКІЄНКО
ВІТА ОЛЕКСІЇВНА
№
|
Зміст
роботи
|
Термін
проведення
|
З
ким проводиться
|
Пиходіагностична
робота
|
|||
1.
|
Діагностика
готовності до навчання.
|
вересень
|
1
кл.
|
2.
|
Вивчення
процесу адаптації учнів до соціально
– педагогічних умов навчання.
|
вересень
– жовтень
|
1,
5 кл.
|
3.
|
Психологічна
готовність учнів 4 кл. до навчання в
5 кл.
|
грудень
|
4
кл.
|
4.
|
Анкетування
батьків дошкільників (готовність
дитини до школи).
|
квітень
|
Батьки
дошкільників
|
5.
|
Профорієнтаційна
робота «Подорож у світ професій».
|
березень
- квітень
|
9,
11 кл.
|
6.
|
Діагностика
рівня розвитку пам'яті учнів.
|
протягом
року
|
1
кл.
|
7.
|
Виявлення
та вивчення дітей з особливими
потребами.
|
протягом
року
|
|
Корекційно
– відновлювальна та розвивальна
робота.
|
|||
1.
|
Тренінги
за програмою «Рівний - рівному»:
|
протягом
року
|
11
кл.
10
кл.
|
2.
|
Робота
з учнями 1, 5 кл. в період адаптації.
Ігри на розвиток памяті, довільної
уваги, мислення.
|
вересень
- листопад
|
1,
5 кл
|
3.
|
Корекція
ставлення всіх членів сімї до дитини
з особливими потребами.
|
листопад
|
батьки
|
4.
|
Тренінг
«Як запобігти стресу під час іспитів».
|
березень
|
9,
11 кл.
|
5.
|
Корекційна
програма тренінгів для підлітків
«Школа розуміння».
|
лютий
|
8
кл.
|
6.
|
Корекційна
програма розвитку памяті у дітей.
|
вересень
|
1
кл.
|
7.
|
Розвивальна
програма занять «Розвиток толерантності
у підлітків».
|
січень
|
7
кл.
|
8.
|
Шкільний
табір «Сміхотерапія».
|
Червень
|
1-4
кл.
|
9.
|
Бесіда
«Літо. Канікули. Безпечне життя».
|
Червень
|
1-4
кл.
|
Консультативна
робота. Психопрофілактика.
|
|||
1.
|
Консультація
педагогів і батьків за результатами
діагностик.
|
протягом
року
|
|
2.
|
Індивідуальні
консультації з дітьми, що мають труднощі
у виборі професій.
|
протягом
року
|
9,
11 кл.
|
3.
|
Проведення
індивідуальних психолого – педагогічних
консультацій для дітей, які вживають
алкогольні напої чи психотропні
речовини, схильні до скоєння
правопорушень.
|
протягом
року
|
учні
|
Психологічна
просвіта.
|
|||
1.
|
Оформлення
психологічних куточків:
|
березень
протягом
року
|
9,
11 кл.
|
2.
|
Виступи
на батьківських зборах.
|
||
3.
|
Лекція
«Крок у доросле життя».
|
квітень
|
11
кл.
|
4.
|
Тренінг
«Партнерська взаємодія з дитиною».
|
січень
|
батьки
1 кл
|
Організаційно
– методична робота.
|
|||
1.
|
Складання
плану на рік.
|
вересень
|
|
2.
|
Планування
роботи на місяць.
|
щомісячно
|
|
3.
|
Підготовка
до проведення тренінгів, корекційних
занять.
|
згідно
плану
|
|
4.
|
Складання
звіту.
|
||
5.
|
Участь
в навчально – методичних семінарах
психологів
|
за
потребою
|
|
Зв'язки
з громадськістю.
|
|||
1.
|
Відвідування
учнів вдома, бесіди з батьками.
|
за
потребою
|
|
2.
|
Співпраця
з ПМПК.
|
за
потребою
|
|
3.
|
Підтримувати
зв'язки з батьками дітей:
|
батьки
|
|
4.
|
Відвідувати
семінари психологів, заходи з питань
психологічної просвіти.
|
за
потребою
|
|
Навчальна
діяльність.
|
|||
1.
|
Тренінги
за програмою «Рівний - рівному»
|
протягом
року
|
10-11
кл.
|
Факультативний курс "РІВНИЙ - РІВНОМУ"
10 - 11 класи
Тема модуля "Твоє життя - твій вибір"
11 клас
№
|
Назва
теми
|
1.
|
Заняття
1.
|
2.
|
Заняття
2.
|
3
|
Заняття
3.
|
4
|
Заняття
4.
|
5
|
Заняття
5.
|
6
|
Заняття
6.
|
7
|
Заняття
7.
|
8
|
Заняття
8.
|
9
|
Заняття
9.
|
10
|
Заняття
10.
|
Тема
модуля "СПІЛКУЄМОСЬ І ДІЄМО"
10
клас
№
|
Назва
теми
|
1.
|
Занятт
1.
|
2.
|
Заняття
2.
|
3
|
Заняття
3.
|
4
|
Заняття
4.
|
5
|
Заняття
5.
|
6
|
Заняття
6.
|
7
|
Заняття
7.
|
8
|
Заняття
8.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар