Головна сторінка



Один мудрець сказав, що душа людини подібна до коштовного каменя. Без належного ограновування і оправи вона не може сяяти всіма гранями. Продовжуючи його думку, розумно порівняти психолога з умілим ювеліром, який розуміючи цінність каменю, вміє створити з нього справжній скарб, відтінити його фарби. У День психолога я хочу побажати  колегам  гарного настрою та посмішок на кожен день, а також нових досягнень у  ювелірній роботі, завдяки якій душі людей виграють,  як діаманти!


Результат пошуку зображень за запитом "фотографії діамантів"



   Багато  хто з  нас живе  з  відчуттям болю від  якого потерпає і  тіло і душа. Що  ми  зазвичай  робимо, вперше  відчувши  біль? Починаємо  ковтати  пігулки, ніби  говорячи йому: «Замовчи,  я не  бажаю  тебе чути!». І на  якийсь час   біль змовкає, але потім обов’язково дає  про  себе  знати з наростаючою  силою,  переростаючи  в    значно  серйознішу  проблему,  яку тільки  пігулками  не  заглушити.
       Чому?
       Тому, що  будь - який біль означає,  що  ми  в  повсякденній  суєті  забули, власне,   про  себе.
     Забули,  що  шлях  до  благополуччя, здоров’я і  процвітання  починається  з маленького  кроку  на  зустріч  собі. З бажання розплутати  клубок життєвих  негараздів, розчарувань та тривог. З відновлення  глибинної  любові  і  поваги  до  самого себе.
    
      Все можливо, тільки  не варто  залишатись  один на один зі  своїми  проблемами, адже є психологія -  наука, що протягом  віків допомагала людині знаходити  вихід  із  найскладніших  ситуацій.  Довіртесь собі, дозвольте  психологу  вам допомогти, адже Ви  варті  того,  щоб бути  щасливими.      
    
      Тому – індивідуальна  консультація у психолога  - це час, який належить тільки Вам!      Це час та місце, де можна вільно думати та відчувати,  аналізувати та змінюватися  ефективно  вирішуючи  всі свої  життєві проблеми.
На консультації у психолога Ви зможете зрозуміти, чому виникають складнощі та проблеми у Вашому житті та як їх можна уникати або долати.
      Це можливість поміркувати про себе та своє життя, можливість визначитися з тим, як саме ви хочете жити, які стосунки з навколишніми мати, як зробити своє життя наповненим енергією та натхненням. 

На  консультації  у  психолога  ви  завжди  знайдете:
  -  увагу;
  -  конфіденційність;
  -  необхідну допомогу та  підтримку

Психолог  не дає конкретних  порад, не  оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано».  Психолог використовує  свої  знання, навички, практичний  досвід,  щоб допомогти  Вам побачити  та  усвідомити причини своїх проблем та  шляхи  їх  вирішення.


Гармонійний розвиток дитини це –

не лише інтелектуальний розвиток,

але й розвиток фізичний,


емоційний, особистісний.


Суть роботи психолога в школі полягає в пошуку оптимального способу взаємодії дитини, її родини, всіх учасників педагогічного процесу. Його призначення – допомогти дитині адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні умов для успішного навчання і розвитку дитини, свого певного комфортного внутрішнього середовища. Психологічний супровід навчання і виховання будується, виходячи з особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого потенціалу педагогічного колективу, на виборі індивідуального «маршруту» супроводу, тобто програм, спрямованих не лише на вирішення проблем і ускладнень, але й на їх запобігання.
Беручи до уваги всі перелічені фактори слід зазначити, що в нашій школі психологічна робота за своєю спрямованістю ділиться на три напрями:
робота з учнями;
робота з педагогічним колективом;
робота з батьками.
За своєю структурою всі напрямки містять практично одні й ті ж самі види роботи.

І. Робота з учнями.

Складається із профілактичної, діагностичної та корекційно-розвивальної діяльності.
До профілактичної діяльності можна віднести:
проведення профілактичних лекцій за різноманітними темами, серед яких профілактика тютюнопаління, алкоголізму та наркозалежності, попередження насильницької поведінки і т.п.;
ознайомлення із статистичними даними щодо запропонованих тем, створення власної статистики;
проведення інтерактивних занять, ігор, круглих столів, диспутів;
перегляд відео матеріалів з метою попередження адиктивної поведінки.
Діагностична робота передбачає:
дослідження психологічної адаптації учнів 1-х, 5-х та 10-х класів;
дослідження пізнавальної сфери школяра (увага, пам`ять, мислення);
дослідження професійних здібностей і нахилів старшоклассників;
дослідження особливостей емоційної сфери учня та його особистості в цілому;
дослідження мотиваційної сфери і спрямованості особистості учня;
дослідження міжособистісних стосунків та взаємин в колективі та родині.
При цьому застосовується багато психологічних методик з постійним оновленням методичного арсеналу.
Особлива увага приділяється дослідженню особистісної сфери і в першу чергу психофізіологічних показників.
Корекційно-розвивальна робота ведеться переважно за індивідуальним запитом (індивідуальною потребою).
Консультативна, просвітницька, навчальна діяльність включає в себе велику кількість ознайомчих бесід, зустрічей з цікавими людьми, з представниками соціальної служби, громадських та молодіжних організацій. Також сюди можна віднести перегляд відео матеріалів, створення власних сценаріїв і фільмів на різноманітні актуальні теми. Проводиться консультування з питань адаптації до нових умов навчання, складових успіху сучасної молодої людини, мотивації і результативності навчання.
ІІ. Робота з педагогічним колективом:
Містить в собі дослідження особистісної сфери учителя, міжособистісних взаємин (взаємин в педагогічному колективі), факторів, що сприяють або заважають розвитку вчителя, виявляють стиль спілкування з учнями і т.п.
Крім того, педагогічний колектив повинен бути завжди в курсі останніх психологічних новинок, починаючи від оптимізації міжособистісного спілкування, і, закінчуючи особливостями поведінки людей, схильних до адитивної поведінки.
Для цього ми широко використовуємо психологічні тренінги, арттерапевтичні заняття для вчителів з метою релаксації, а також стимуляції їх творчого потенціалу.
ІІІ. Робота з батьками:
Так само, як і напрями роботи з учнями та вчителями, робота з батьками здійснюється якомога різнобічно: це і просвітницькі виступи на батьківських зборах, і розробка буклетів з актуальних питань (висвітлення проблем і надання порад); вивчення міжособистісних стосунків (дитина – батьки, батьки – батьки, батьки – учителі, учителі – учні) та вивчення «задоволеності» чи «незадоволеності» роботою школи з боку батьків. З батьками працюємо як у групах , так і індивідуально.
VІ. Навчальна діяльність психолога.
Підготовка до різних конкурсів, змагань, різноманітних зборів, засідань, олімпіади з педагогіки та психології, тижня психології та ін.
Аналітична робота полягає у зведенні всіх існуючих даних щодо кожного класу і кожного учня. На базі цих даних робляться висновки та певні рекомендації для учнів, для їх батьків, вчителів стосовно вирішення виявлених проблем. Рекомендації можуть бути універсальними (одні й ті самі для кожного учня і для кожного класу), а можуть бути індивідуальними. Рекомендації дозволяють застосовувати індивідуальний підхід для кожного, особливо до тих, хто потрапляє у створену картотеку дітей «групи ризику». Можуть бути спрогнозовані й описані певні варіанти поведінки окремих учнів у різних навчальних або критичних, стресових ситуаціях.
Системна комплексна робота психолога, класних керівників, учителів, батьків, спрямована на дітей, дає позитивні результати.
Накопичений досвід реалізації різноманітних форм взаємодії учнями, педагогами і батьками дозволяє стверджувати, що кожна з них окремо дає можливість досягти поставленої цілі. Однак, комплексне використання всіх цих форм дає набагато відчутніші результати, сприяє вирішенню вузьких задач, дозволяє вибудувати індивідуальний психолого-педагогічний підхід для кожної дитини.



РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО
ПСИХОЛОГА НА 2017 – 2018 н.р.
ВИШНІВСЬКОЇ ЗОШ І – ІІІ ст..

МОКІЄНКО ВІТА ОЛЕКСІЇВНА

Зміст роботи
Термін проведення
З ким проводиться

Пиходіагностична робота


1.
Діагностика готовності до навчання.
вересень
1 кл.
2.
Вивчення процесу адаптації учнів до соціально – педагогічних умов навчання.
вересень – жовтень
1, 5 кл.
3.
Психологічна готовність учнів 4 кл. до навчання в 5 кл.
грудень
4 кл.
4.
Анкетування батьків дошкільників (готовність дитини до школи).
квітень
Батьки
дошкільників
5.
Профорієнтаційна робота «Подорож у світ професій».
березень - квітень
9, 11 кл.
6.
Діагностика рівня розвитку пам'яті учнів.
протягом року
1 кл.
7.
Виявлення та вивчення дітей з особливими потребами.
протягом року


Корекційно – відновлювальна та розвивальна робота.


1.
Тренінги за програмою «Рівний - рівному»:
  • «Твоє життя – твій вибір»;
  • «Спілкуємось і діємо».

протягом року

11 кл.
10 кл.
2.
Робота з учнями 1, 5 кл. в період адаптації. Ігри на розвиток памяті, довільної уваги, мислення.
вересень - листопад
1, 5 кл
3.
Корекція ставлення всіх членів сімї до дитини з особливими потребами.
листопад
батьки
4.
Тренінг «Як запобігти стресу під час іспитів».
березень
9, 11 кл.
5.
Корекційна програма тренінгів для підлітків «Школа розуміння».
лютий
8 кл.
6.
Корекційна програма розвитку памяті у дітей.
вересень
1 кл.
7.
Розвивальна програма занять «Розвиток толерантності у підлітків».
січень
7 кл.
8.
Шкільний табір «Сміхотерапія».
Червень
1-4 кл.
9.
Бесіда «Літо. Канікули. Безпечне життя».
Червень
1-4 кл.

Консультативна робота. Психопрофілактика.


1.
Консультація педагогів і батьків за результатами діагностик.
протягом року

2.
Індивідуальні консультації з дітьми, що мають труднощі у виборі професій.
протягом року
9, 11 кл.

3.
Проведення індивідуальних психолого – педагогічних консультацій для дітей, які вживають алкогольні напої чи психотропні речовини, схильні до скоєння правопорушень.
протягом року
учні

Психологічна просвіта.


1.
Оформлення психологічних куточків:
  • профорієнтаційний «В допомогу випускнику»;
  • інформаційно – пізнавальний вісник «Шкільний психолог».

березень
протягом року

9, 11 кл.

2.
Виступи на батьківських зборах.


3.
Лекція «Крок у доросле життя».
квітень
11 кл.
4.
Тренінг «Партнерська взаємодія з дитиною».
січень
батьки 1 кл

Організаційно – методична робота.


1.
Складання плану на рік.
вересень

2.
Планування роботи на місяць.
щомісячно

3.
Підготовка до проведення тренінгів, корекційних занять.
згідно плану

4.
Складання звіту.


5.
Участь в навчально – методичних семінарах психологів

за потребою

Зв'язки з громадськістю.


1.
Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками.

за потребою
2.
Співпраця з ПМПК.

за потребою
3.
Підтримувати зв'язки з батьками дітей:
  • відвідування їх вдома;
  • відвідувати їх на роботі.

батьки
4.
Відвідувати семінари психологів, заходи з питань психологічної просвіти.

за потребою

Навчальна діяльність.


1.
Тренінги за програмою «Рівний - рівному»
протягом року
10-11 кл.




Факультативний курс "РІВНИЙ - РІВНОМУ"

10 - 11 класи

Тема модуля "Твоє життя - твій вибір"
11 клас


Назва теми
1.
Заняття 1.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: Вправа «Колесо життя», «Модель здоровя».
  • Заключна частина.
2.
Заняття 2.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: Вправа «Що формує здоровя», «Шлях здорового способу життя».
Заключна частина.
3
Заняття 3.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Що нам відомо про наркотичні речовини».
  • Заключна частина.
4
Заняття 4.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: мозковий штурм «Коло соціальних звязків», вправа – демонстрація «Наш суспільний дім», вправа «Симпозіум в НДІ».
  • Заключна частина.
5
Заняття 5.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Як ви гадаєте», вправа «Що ви мені порадите»
  • Заключна частина.
6
Заняття 6.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Шкала 1-10», вправа «Реклама і життєві цінності».
  • Заключна частина.
7
Заняття 7.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: дискусія «Яка моя особиста позиція», вправа «Цінності», вправа «Фахівець».
  • Заключна частина.
8
Заняття 8.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: Вправа «Я приймаю рішення», вправа «Аналіз ситуацій і прийняття рішень».
  • Заключна частина.
9
Заняття 9.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: мозковий штурм «Ситуації, в яких є ризик зашкодити своєму здоровю», вправа «Хто сильніший», вправа «Як показати свою незгоду».
  • Заключна частина.
10
Заняття 10.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Відмова», вправа «Коло рекомендацій і пропозицій».
  • Заключна частина.


Тема модуля "СПІЛКУЄМОСЬ І ДІЄМО"


10 клас



Назва теми
1.
Занятт 1.
  • Вступна частина. Вправи на знайомство «Метафора», «Сонечко».
  • Основна частина: вправа «Бінго».
  • Заключна частина.
2.
Заняття 2.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: розповідь «Про рай і пекло», мозковий штурм «Спілкування -…», інформаційне повідомлення «Спілкування», вправа «Якості й уміння, необхідні для ефективного спілкування».
  • Заключна частина.
3
Заняття 3.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Плітка», інформаційне повідомлення «Слухати – розуміти – взаємодіяти», вправа «Вислухай - поверни».
  • Заключна частина.
4
Заняття 4.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: інформаційне повідомлення «Слова та жести в спілкуванні», вправа «Невербальні етюди», вправа «Спілкування це здорово».
  • Заключна частина.
5
Заняття 5.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Ярлики», інформаційне повідомлення «Толерантна людина», вправа «Плакат толерантності».
  • Заключна частина.
6
Заняття 6.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Згода, незгода, оцінка», вправа «Я повідомлення».
  • Заключна частина.
7
Заняття 7.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Коло знань», інформаційне повідомлення «Як поводитись асертивно», ситуативні вправи.
  • Заключна частина.
8
Заняття 8.
  • Вступна частина.
  • Основна частина: вправа «Цивілізація», прикінцеве слово «Все залежить від тебе».
  • Заключна частина.



Немає коментарів:

Дописати коментар