Тренінгові заняття


Тема тренінгу:
Вчимося розуміти й поважати інших”
Мета:ознайомити підлітків з основними правилами конструктивного спілкування.Формувати уміння і навички ефективної взаємодії підлітків, розвиток базових комунікативних умінь. 
Обладнання: два ватмани «Правила роботи в групі», «Мішок очікувань», папір А-4, кольорові олівці, стіки, маркери.
1. Вступне слово. Доброго дня, шановні учні. Рада вітати Вас на нашому занятті. Тема нашого заняття «Спілкування між однолітками», тобто, між вами, учнями.Поняття «спілкування» зовсім не означає жвавої балаканини під час зустрічі на вулиці. Під цим словом насамперед слід розуміти спілкування людини з потребами й турботами всього навколишнього світу.
2. Вправа «Правила». Та перш, ніж ми розпочнемо, я пропоную створити правила,за якими ми будемо працювати. 

ПРАВИЛА:
-щирість у спілкуванні; -один говорить-усі слухають; - все, що відбувається в цій кімнаті, не виходить за її межі;
- правило «Тут і тепер»: ми говоримо про почуття і переживання, які відчуваємо в даний момент; - правило «Стоп»: якщо учасник не хоче відповідати на запитання; - ці правила мають силу протягом усіх наших занять.
3. Вправа «Мої очікування». Коли ми щось робимо, ми завжди чогось очікуємо, на щось сподіваємось, до чогось прагнемо. Наша наступна вправа так і називається – «Мої очікування». На стіках, що лежать перед вами напишіть, будь ласка, що ви чекаєте від нашої зустрічі., а потім ми перевіримо, чи справдились ваші сподівання. Зачитавши їх, прикріпіть на плакат із зображенням мішка. 
4. Вправа «Знайомство». Кожен учасник називає себе по імені, і в схожій формі розповідає про себе ( вік, чим займається, що любить). Першим починає ведучий. 
5. Вправа « Покажи емоції». Учасникам гри ведучий роздає картки з написом емоцій, яку той повинен показати іншим за допомогою міміки та жестів. Задача-відгадати емоцію. Яку емоцію найлегше і найважче передати? Чому? (Обговорення по колу). 
6. Вправа «Сліпий та поводир». Ведучий розставляє в кімнаті перепони (наприклад, стільці). Один із учасників є ведучим, який веде до іншого лабіринту за допомогою слів. Інший учасник закриває йому очі або їх йому завязують. Дистанцію потрібно пройти вперед і назад. Що було важче: бути сліпим чи поводирем? Чому? (Обговорення по колу). 
7. Вправа «Скульптор». Учасники розділяються на декілька груп по 3-4 чол. Задача кожної групи – утворити три скульптури і дати їй назву. Скульптором по черзі виступає кожен гравець., його задача з інших двох створити скульптуру. Після того, як всі придумують скульптуру, команди демонструють їх всій групі, яка намагається відгадати що це таке.
8. Вправа «Поспілкуйтесь мовою 3-річних дітей». Учасники діляться на пари, які починають спілкуватись мовою 3-річних дітей. Що ви відчували, коли ви виконували цю вправу? 

Релаксаційний комплекс. Сядьте якомога зручніше, заплющте очі, розслабтеся. Ми зараз відправимося в подорож у часі. Уявіть собі ваш життєвий шлях у вигляді дороги. Повинно з’явитися відчуття всієї лінії. Ви високо летите над нею і кидаєте найкрасивіші квіти і зірки на свій життєвий шлях. Зверніть увагу, як приємно бути так високо, відчувати себе тим, хто може рушити через час і простір, дозволити собі летіти. Дорога йде за обрій. А над горизонтом сонце, і воно зігріває вас променями успіху. Дозвольте собі легко пролетіти до вашого майбутнього. У вас повний огляд, ви продовжуєте летіти до світла. Ваше світле майбутнє розгортається перед вами, яскраве, благополучне. Відчуйте в собі здібності зробити його ще яскравішим. Оберніться отримайте відчуття розвитку. Летіть над всіма подіями вашого життя, відзначаючи всі хороші і особливі моменти. Над непрємними подіями швидко пролітайте, не помічаючи їх. Ваше минуле теж рухається до світла. Тепер уявіть собі розгалудження дороги – це інша лінія вашого майбутнього, ідеальна лінія життя. Побачте себе в перетині цих ліній, запитайте себе – хотіли б ви мати інше майбутнє? Якщо ви вибрали іншу дорогу, подивіться, як вона почне сяяти для вас. Якщо ви не вибрали іншого життя, то візьміть з другої дороги найкращі цінності, отримайте доступ до нових шляхів руху. Використовуйте все,що вважаєте цінним для себе. Ваше майбутнє – в ваших руках. Відчуйте себе сильнішим, могутнішим та більш впевненим в собі. Тепер можете розплющити очі.
Підведення підсумків заняття. Що найбільше запамяталося? Що сподобалося? Чи дізналися на сьогоднішньому занятті ви для себе щось нове? Чи збулися очікування? (перемістити стікери).



Немає коментарів:

Дописати коментар